به گزارش خبرنگار بینالملل ایبنا به نقل ازایبیسی نیوز، کاهش تعداد مسافارن خارجی به ایالات متحده، به ویژه از کانادا و اروپا، نشاندهنده زیانهای جدی صنعت توریسم این کشور به دلیل تعرفهها و سیاستهای سختگیرانه مهاجرتی رئیسجمهور سابق، دونالد ترامپ، است.
این کاهش به وضوح در شهر بافالو، که یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران کانادایی است، مشهود است. در تابستان امسال، کمپینهای تبلیغاتی با هدف جذب گردشگران کانادایی، از جمله قرعهکشی کارت هدیه ۵۰۰ دلاری، با استقبال سردی مواجه شد و تعداد بازدیدکنندگان به شدت کاهش یافت.
به گفته «پاتریک کالر» مدیرعامل سازمان گردشگری Visit Buffalo Niagara، تعداد شرکتکنندگان در قرعهکشی تنها حدود ۱۰۰۰ نفر بود، اما تا پایان جولای مشخص شد که شمار قابل توجهی از بازدیدکنندگان کانادایی به این شهر نخواهد آمد. این وضعیت نمونهای از یک روند گستردهتر در کاهش گردشگری بینالمللی به ایالات متحده است که کارشناسان هشدار میدهند ممکن است ادامه یابد.
تحلیلگران بر این باورند که سیاستهای ترامپ، از جمله تعرفهها و اظهارات تند او درباره کشورهای دیگر، احساس ناخوشایندی در میان مسافران بینالمللی ایجاد کرده است. به عنوان مثال، شورای جهانی سفر و گردشگری پیشبینی کرده است که ایالات متحده در سال ۲۰۲۵ تنها کشوری خواهد بود که در میان ۱۸۴ کشور مورد بررسی، کاهش بازدیدکنندگان خارجی را تجربه کند. «جولیا سیمپسون» رئیس این شورا، گفت: "بزرگترین اقتصاد سفر و گردشگری جهان به سمت اشتباهی میرود.
علاوه بر این، شرکت تحقیقاتی Tourism Economics پیشبینی کرده است که ایالات متحده در سال ۲۰۲۵ شاهد ۸.۲ درصد کاهش در ورود مسافران بینالمللی خواهد بود، که بسیار پایینتر از تعداد بازدیدکنندگان خارجی قبل از پاندمی کویید ۱۹ است.
«دبورا فریدلند» مدیر اجرایی گروه مشاوره مالی Eisner Advisory Group، اشاره میکند که صنعت توریسم ایالات متحده با چالشهای جدی از جمله افزایش هزینههای سفر، عدم قطعیت سیاسی و تنشهای ژئوپلیتیکی مواجه است. او تأکید میکند که این شرایط میتواند بر تصمیمات مسافران تأثیر بگذارد.
همچنین، در حالی که برخی مقاصد ایالات متحده همچنان گردشگران داخلی را جذب میکنند، اما غیبت بازدیدکنندگان خارجی در شهرهایی مانند بافالو به وضوح احساس میشود. طبق دادههای دولتی، کانادا در سال گذشته بیش از ۲۰.۲ میلیون بازدیدکننده به ایالات متحده فرستاد، اما امسال، ساکنان کانادا یکی از بیمیلترین گروهها برای سفر به ایالات متحده بودهاند.
در نتیجه، Visit Buffalo Niagara تلاشهای بازاریابی خود را به شهرهایی مانند بوستون، فیلادلفیا و شیکاگو تغییر داده و به رویدادهای ورزشی کودکان آماتور برای پر کردن خلأ ناشی از گردشگران کانادایی رو آورده است.